Alla inlägg under februari 2014

Av Monika J - 13 februari 2014 08:22

Jag är så galet trött så jag ser stjärnor. Mycket skola, men det var skönt att ha en "Family Day" i måndags - röd dag då alla är lediga. För det mesta så är vädret skit här nu och regnar gör det hela tiden. Jag är åtminstånde inte sjuk längre!


Jag och Jeff (jag kallar honom Captain Redbeard) måste göra färdigt vår scen om Chuckie och Skylar, jag måste skriva uppsats på vår Hate/Love projekt och så ska jag göra en egen uppvärmning på 40 minuter. I helgen hann jag skypa lite med Therese, det var ganska fint, och igår hann jag ed Rickard. Men det är fan inte lätt! Döm mig inte! För övrigt har jag feta cravings efter Marabou choklad (om någon känner för att skicka) och vill gärna besöka IKEA...


Idag fick jag ÄNTLIGEN se VAmpire Academy! Cheesy as fuck men jag är hyffsat nöjd. Rose är awesome och rapp i käften precis som hon ska vara (några av hennes quotes kommer jag absolut att använda), Dimitri är stor och rysk och farlig precis som han ska vara, Christian är brandfarlig, - men åter igen blir jag besviken på kärleksscener som är onödigt överdrivna... VARFÖR FÖRSTÖR NI DESSA ANNARS PERFEKT BESKRIVNA SCENER? Headmistress Kirova var inte alls som hon skulle vara heller. Eller psy hundarna... aja. Hoppas ändå på uppföljare. 


I helgen fyller jag år och det är alla hjärtans dag så vi får se vad som händer! JAg vet att mina roomies definitivt planerat något iallfall som involverar Avengers, ugglor, en krona, tacos och utgång. HUR I HELVETE KAN MAN KLAGA? Helgen blir kalas, så mycket vet jag. 


PEACE.

Av Monika J - 9 februari 2014 02:47

Så atteh.. Jag vet att jag varit inaktiv ett bra tag nu och jag nog allt lite panik idag när jag kom på att jag faktiskt äger en blogg - och att jag kanske borde uppdatera den?


Så jag har alltså blivit sjuk. Förkyld med hosta - riktig jävla hosta. Och förutom det så har vi Family Day nästa vecka (vi får alltså måndagen ledig) vilket betyder att vi fick extra många lektioner denna veckan. Så jag har varit extremt upptagen och sjuk så egentligen kanske det inte är så konstigt att jag glömt skriva något. Ber om ursäkt. 


I måndags var vi och såg en improviserad pjäs (en variant av McBeth) av vår impov lärare David C. Jones. Ganska imponerad faktiskt att se hur de arbetar och producerade det hela. Förutom det så har jag äntligen skaffat en kanadensisk telefon och den kostar mig mer än min svenska telefon trots att jag faktiskt redan betalat hela telefonen? Galna priser på abbonemang här. Som om inte det räckte så har min svencka mobilräkning gått i taket eftersom mitt jävla WiFi lutade funka och jag använde mig av dataroaming. Så sammanlagt har jag nog en telefonräkning på 1500kr. ROLIGT. Gjorde min födelsedagsmånad något mindre spännande...


I Text Analysis så ska jag och Jeff i min grupp spel upp en scen om två veckor som Chuckie och Skylar i Good Will Hunting. Kanske dags för mig att börja kolla igenom det där lite extra känner jag. Ikväll tänkte jag baka lite bröd på yoghurt jag inte använt till något annat än... får se hur det går. Annars är det väl bara prima ballerina, kommer närmare folk varje dag och det är både läskigt och så otroligt spännande att vara här.



LOVE 

Av Monika J - 2 februari 2014 09:23

Idag begav sig jag och Jared på en liten utflykt! Vancouver Akvarium stod på dagens agenda! Riktigt kul faktiskt, fett nöjd med min lördag!


VARNING FÖR MATILDA: BILDER PÅ GRODOR FÖREKOMMER NEDAN! <3

Presentation


Nu börjar mitt äventyr och nya liv i Vancouver där nörden i mig blomstrar på min nya skola Vancouver Film School - *happydance*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards