Alla inlägg under januari 2014

Av Monika J - 31 januari 2014 06:22

Vissa bilder måste bara delas - så här kommer några! Gott och blandat, försökte lägga in texten i ordning så ni fattar vad som tillhör vilken bild

James öppnar ett paket som hand mamma skickat på vår lektion för alla måste helt enkelt veta vad mamsen skickat honom!

Mark - jag och Jared minglar med skyltdockorna på Metro Town


Jag innan vår audition lektion! Peppar inför kameran

Jag hittade coolaste ryggsäcken EVER men kan inte köpa den. Bör ej iallafall..

Mark tyckte att jag behövde bli avspärrad inne i en butik och placerade ut koner runt mig. Kreativa personer jag säger då det..

Sebastian - Quianna - Jeff i vårt lunchrum i skolan

Chad

Leslie och Sylvia!

Jared och hans dagliga näsblod och en av mina tamponger till hans räddning

Av Monika J - 27 januari 2014 02:24

Så vi träffade några i klassen i Stanley Park igår (Lördag) för att leka lite med en fotboll. Supervackert väder och parken är verkligen något.
Därefter åkte jg med Quianna till hennes faster på middag. Superfint att slippa göra middagen själv!

Idag sov vi fan länge och sen drog jag, Jared och Quianna till Safeway för att storhandla eftersom vårt kylskåp började likna en tom lägenhet. Axlarna värker efter allt bärande då Mark vart hos en klasskompis för att plugga och inte kunde hjälpa till. Men nu har vi mat!!!

Av Monika J - 25 januari 2014 01:22

Så först har vi en bild på min grupp (A-Team) med Brittany, Leslie, Jeff, Leonica
Dan, Sylvia, Chad och Aaron


Sen har vi bilder på mitt sovrum, lite bilder jg drog med från Sverige och brv och sånt där och sen har vi vardagsrummet där vi spelar nerring i, Quianna i andra delen av vardagsrummet och så köket. Resten ör inge värt att visa haha. Veckan har gått fort och nu ska jg duscha och sen plugga lite !

Av Monika J - 22 januari 2014 07:18

Mm ja jag vet att jag inte skriver lika mycket längre haha. Tiden går så fort så man tänker inte på det! Vi har lektioner hela dagarna, läxor eller gym eller matjakt på kvällarna.

I fredas var vi iallafall ute och härjade för första gången med klassen! Det började med att jag Jared quianna och Mark försökte hitta någon slags spritbutik innan vi skulle på förfest. Jag hade redan mina två cider och kände inte för att bli redlös första utgången i Vancouver - men de andra behövde köpa något. Efter en halvtimme när vi äntligen hittade ett ställe så för varken Quianna eller Mark köpa något för Marks student ID gäller ej, och man måste ha två ID hör borta.. Så då fick vi leta någon annanstans. Bad en man i en liten skiten hörnbutik om hjälp, och han sa att han skulle följa oss dit. GREAT! Förutom det faktum att han tog oss genom East Hastings där alla hemlösa/pundare/prostituerade håller till. Att jag höll hårt i min väska kan jag lova. Hörde någon kalla mig "spoiled up". Men han tog oss igenom det utan konstigheter och vi hittade en annan spritbutik.

När vi väl hittat hem till Len (italiensk klasskompis) förfestar vi lite där innan vi träffade klassen på ett uteställe. Därifrån tog vi oss till en nattklubb där vi gick fritt inträde. Helt plötsligt dyker det upp exotiska dansöser på sidorna och det är då jag lägger märke till alla strippoles överallt. Jag tyckte allt de kunde ha en manlig och en kvinnlig dansare istället för två kvinnliga men hey. Vad vet jag.

Det blev en lång natt och vi var hemma runt fyra på morgonen. Sov praktiskt taget hela lördagen (förutom att jag Jared och Quianna tog Skytrain till IHOP- international house of pancakes). Söndagen blev läxor och ett besök på Walmart! Ett ganska dyrt Walmart enligt mig.

Förutom detta så åkte Mark med mig ut till Richmond för att köpa en begagnad iPhone! Så nu ska jag bara få tag i ett sim kort så är jag klar med det också! Idag fick vi reda på att vi nästa vecka har vår Hate/Love week. Och vi ska prata om något vi hatar. Jag vet inte hur det ska gå, bara att det kommer brista - men också att det är helt okej. Får ladda upp ryggsäcken med servetter och smink antar jag. Och massa vatten och eventuellt lite godis kanske

Nu ska jag fan bara sova. Imorgon har vi en screening av King's Speech som vi ska lära oss något av, sen bär det av till gymmet!

Pusskaramell!!

Av Monika J - 16 januari 2014 02:56

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, tänkte mest att jag fan få skriva något nu när jag ändå hinner faktiskt. Vi har blivit indelade i grupper nu, och jag är i grupp A med min roomie Quianna. Så jag slipper åka själv hemmed bussen när vi har "nightclasses". Jag tycker om min grupp och vi kommer bra överrens och har sjukt roligt tillsammans. 


Vi har haft Acting igår, och då fick vi presentera vårt Weekend Project, där vi skulle ha testat på åtta nya saker. Vi skulle vara oss själva och prata om det framför gruppen medan de andra skulle observera småsaker om den som satt och pratade. Sen ropade vi upp några saker och så här är jag enligt min grupp:


  • Meatball: dom är söta små och an vill bara äta dom, delikata
  • Flirtig
  • Passionerad
  • Bäver (eager beaver)
  • Utter (kreativ och lekfull)
  • Scarlet (endless and flowing, soothing?)
  • Uggla (tydligen så r jag vis)
  • Grön (naturlig och organisk)
  • Tankfulla ord
  • Distraherad 
  • Gangster
  • Ledare 
  • Energisk
  • Visualiserad
  • Äventyrlig
  • Undviker ögonkontakt
  • Naturlig
  • Entusiastisk
  • Fängslande
  • Skyddande
  • Söker bekräftelse
  • Drömmande
  • Havet
  • Ler
  • Samlad
  • Spänning
  • Gnuggar sig i nacken och kliar sig på halsen
  • Nyfiken
  • Tvekande
  • Avslappnad
  • Artist
  • Tittar upp
  • Självdestruktiv
  •  

Förutom det så har vi bytt gym idag, känns fiiiint. Just nu är Mark en skitstövel och ska kommentera allt som han inte behöver. Och han försöker läsa detta just nu vilket jag tycker är väldigt intressant för han kommer ALDRIG fatta ändå. Kanske blir det Kinamat ikväll. BYE

Av Monika J - 13 januari 2014 09:08

Nu har jag pluggat hela dagen så jag tänker ta detta s snabbt jag kan!


Fredas åkte jag oh Mark hem tidig för att börja med vårt script samt för att spara pengar haha. Lördag var Mark riktigt dålig så det var bara jag, Jared och Quianna som åkte till Science World och Metro Town (shopping centret).

Science World var väl egentligen mest för småbarn men jag måste ju säga att vi hade ganska kul ändå. Vi såg också en film på en kupolformad bioduk om Arktis, ascoolt om något snurrigt kanske! Vi gjorde detta som en del av vår helguppgift då vi skulle göra åtta saker vi aldrig gjort innan, vi stod också och sjöng en visa mitt inne på Science World, vet inte riktigt om det uppskattades elle rinte men vi fick det fan gjort! Direkt när vi kom hem så var det bara att sätta igång att läsa igenom Good Will Hunting scriptet igen, ganska trött på det nu efter två ggr måste jag medge. Bra script, men kanske inte så kul när man känner sig pressad till att läsa det. Nu är jag iallafall färdig med det och ska bara skriva min essay på det, WOOH. Imorgon är jag i skolan från 9-21 så jag kommer vara lagon fantatsiskt död när jag kommer hem, men det är ändå den roligaste skolan jag varit på. Lärarna är sjukt roliga och coola att snacka med, loving it! 


Jag har nu äntligen lyckats föra över pengar till mitt kanadensiska konto - tror jag och hoppas jag iallfall. Mobilen är fortfarande inte fixad men det kommer! Vår ugn som gick sönder är nu fixad och vi  har nu ett annat problem - spöke. Ja ni får skratta hur mycket ni vill men är man ensam i detta hus så händer det fan saker. När Jared var ensam hemma var det något som rasade ihop på övervåningen men han kunde inte hitta något när han väl undersökte det. Mark fick en panikattack och höll på att ringa 911 och jag fick också en panikattack och höll på att springa ut ur huset mitt i natten. NÅGOT KONSTIGT PÅGÅR. knäppningar överallt och spänningar i luften. NEJ MIN SJÄL


Hur som helst så berättade vi det för vår landlord/hyresvärd och han tog det faktiskt seriöst och blev orolig, vilket oroar MIG eftersom ha växte upp i detta huset och jag tror inte han berättar allt som finns att veta. MEN! Han ska prata med en av sina "äldre" i sin familj och se vad han kan göra åt saken, det vill säga, vi ska ha en rening, en slags exorcism av  vårt hus. Quianna ska få något från sina äldre från hennes reservat i Hazeltown. Allt blev VÄLDIGT SERIÖST

  

JAg försöker plugga men Mark tycker att jag istället behöver ett paraply inne på mitt rum, eftersom han sen börjar jaga mig med en jävla vatten sprayflaska genom huset

 

Quianna och Jared på Sciene World

 

Mitt ID kort till skolan!




Nu försöker Mark hitta en mobil till mig, CHIAO <3

Av Monika J - 11 januari 2014 09:41

9/1  Idag fick vi äntligen ha "Acting Class". Egentligen så försökte vi bara hitta den där känslan där vi är bekväma med varandra, hitta en person i rummet som vi först bara skulle stå mitt emot, sen en annan person vi skulle hålla i handen, en tredje person vi skulle hålla om kinden på, och en fjärde som vi skulle ligga ner bredvid med nuddande knän/händer. Ganska basic ändå, och jag var aldrig obekväm med det från början, men det var kul att få veta lite nya saker om mina klasskamrater! Jag borde väl kanske inte ens vara förvånad över att vi har så mycket gemensamt. 

 Vi fick en läxa över helgen, "Weekend Project" - vi ska göra åtta saker vi ALDRIG gjort innan, vad det nu innebär. SÅ vi ska till Science World och något Art Gallery på lördag, sjunga på gatan, äta något nytt, dricka något nytt, skriva en lista på 10 saker jag vill göra de närmsta 10 åren osv.. Ganska kul läxa ändå kan jag tycka! Inga stora klagomål här inte.



10/1 Första veckan avklarad! Omväxlande känslor, överväldigande och svårt att hantera ibland. Glad att jag kan prata med mina roomies. Idag hade vi våra monologer och det gick väl sådär. Å andra sidan så säger våra lärare hela tiden att vi ska misslyckas i skolan så att de kan hjälpa oss, och det får lite av pressen att försvinna. De försöker verkligen underlätta så mycket som möjligt för oss. Innan vi fick sluta så satt vi alla i en stor cirkel och pratade om första veckan och många är redan väldigt nära varandra - en sjukt konstig känsla att en klass på ca 50 pers kan vara som en så stor familj. Vi har alla vår roll att spela liksom. Efter det så var det så att Pamela i klassen fyllde år så många följde med dom ut för middag och sen bio, även Jared och Quianna - medan jag och Mark åkte hem istället och köpte frukt/grönsaker och försökte gå igenom våra Good Will Hunting Script som vi ska skriva en essay på tills på tisdag. -Not so much exitement there no - men det ska nog gå bra. Vi fick också våra riktiga grupper för resten av året idag, och vårt första schema.


Nu har Jared gjort grilled cheese macka till mig så jag ska hugga in på den - CHEERS 

Av Monika J - 9 januari 2014 08:20

Så idag så fick vi faktiskt öva på att stå inför en kamera (Auditioning on Camera) och tala om vad vi kände osv när vi stod där. Och självklart så var jag sist ut. I början när alla andra gjorde det så tänkte jag faktiskt att "det an väl inte vara så illa". Men visst fan var det det. Kändes som att jag hade en ballong i bröstkorgen som bara svällde och svällde och och jag kunde inte sluta leka med fingrarna vilket jag aldrig tidigare märkt att jag gör? Våra lärare var otroligt hjälpsamma och väldigt underhållande faktiskt. 


Andra lektionen hade vi Text Analysis. Vi fick då lära oss hur man skulle bryta ner ett script och hur man fångar sin karaktär på bästa sätt. Sedan fick vi ett papper med en väldgt enkel konversation på, där vi två och två skulle hitta på egna personligheter och omständigheter. Jag och Sylvia (mexico) gjorde en ganska djup grej, så jag satt på golvet och vaggade fram och tillbaka och var allmänt överkänslig. Det gick tydligen jättebra, för jag lyckades börja gråta. Det var väldigt överväldigande och jag fick respons som "Damn girl, what did you do?! That was scary", "That was fucking beautiful, some fucking art you did up there.." och "You never told me you could act like that!?" 

 

Så egentligen var det en ganska bra dag. Något läskig dock, och överraskande. Imorgon har vi någon miljögrej i skolan, och vi fick i läxa att läsa manuset till Good Will Hunting som vi ska läsa igenom och skriva uppsats om. Underbart. Godnatt!

 

Annars har vi bara roligt

   

 

 

Presentation


Nu börjar mitt äventyr och nya liv i Vancouver där nörden i mig blomstrar på min nya skola Vancouver Film School - *happydance*

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards